26 Haziran 2015 Cuma

Dilencinin Merhameti

Evin yakınında bir parka yeğenimi götürmüştüm.
Çocuk oynayıp eğlendikten sonra eve dönüyorduk.
Yeğenim köşede ki bakkalı görünce, bana bir şey al demeye başladı.
Yanıma hiç para almadığım için , alamayacağımı söyledim.
Başladı feryat figan ağlamaya..
Bir çocuğu dediğini yapmadan susturmanın  ne kadar zor olduğunu bilirsiniz.
Nerde var nerde yok, karşımıza bir dilenci çıktı.


Başladı:
Allah Rızası İçin
Allah Rızası İçin...
Zaten çocuğu susturamıyorum sinirliyim, dilenci üzerine gelince.

Dilenciye :
Bak Teyze
Yanımda bir kuruşum yok, zaten çocuk ağlıyor, istediğini alamıyorum dedim.

Dilenci :
Çocuk ne istiyor, niye ağlatıyorsun deyip üzerine bir de
Para uzatıp, Al bu parayı çocuğun istediğini al demez mi
Neye uğradığımı şaşırdım.
Sağol teyze evim yakın, eve gidince çocuğun istediğini alırım dedim.

Dilencinin bu tavrı karşısında şaşırdım.
Kimin kime muhtaç olacağını Allah bilir.
Evim uzak olsaydı, acaba çocuğun zırıltısını mı dinlerdim, yoksa parayı alıp çocuğun istediğini mi alırdım?
Bu sorunun cevabını bende bilmiyorum.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu yazı hakkında ne düşünüyorsunuz?